החזר מס שבח

ככלל, חשוב לדעת, כי טרם ביצוע כל פעולה הכרוכה במיסוי, רצוי להתייעץ מראש עם איש מקצוע, המודע לאפשרויות לקבלת פטורים, הקלות או הטבות ויודע לנצל באופן מושכל את החוקים והרפורמות הקבועים בחוקי מדינת ישראל. אולם, גם אם לא נהגתם באופן זה, קיימים לא מעט מקרים בהם החזרים יכולים לתקן את החוסר במחשבה המקצועית המקדימה. החזר מס שבח מהווה דוגמה מעולה לכך. ראוי אף לציין כי לא כל מי ששילם מס שבח כחוק, עשוי להיות זכאי לקבלת ההחזר, אולם הזכאים לקבלתו יכולים ליהנות מהחזר שגובהו לא מבוטל.

מהו מס שבח ומי צריך לשלם אותו?

בהגדרתו, מס שבח הינו מס המשולם על הרווח הנוצר בעת מכירת נכס (דירה). תחשיב גובה המס המשולם הינו מורכב למדי, זאת, מאחר ובשנים האחרונות חלו לא מעט שינויים בחבות לתשלום ובתחשיבים הנוגעים לגובה מס השבח המוטל על מוכרים שונים (כדוגמת המוכרים דירה שנייה / דירה נוספת או יורשים המוכרים דירה שקיבלו בירושה).

הבעיה הגדולה הנוגעת למס שבח, היא, כי עד לפני מספר שנים, הייתם רשאים למכור דירה אשר שימשה לצורך מגורים 4 שנים לאחר שקניתם אותה, וליהנות מהפטור המלא מתשלום מס שבח על המכירה. זה לא שינה לרשויות המס אם הייתה לכם יותר מדירה אחת, ובלבד שבין מכירה אחת לבאה אחריה, יחלוף פרק זמן מינימאלי של 4 שנים. במצב כזה, זכיתם בפטור מלא מתשלום מס השבח ובהחזר המס ששילמתם. כך זה עבד עד לשנת 2014, עד לרפורמה שהתרחשה במס השבח ובפטורים ובהקלות שנלוו אליו.

החזר מס שבח

רפורמת מס השבח של שנת 2014 מחקה את הפטור מהתשלום שנגע לפרק הזמן של 4 שנים בין דירה אחת לבאה אחריה, אולם הוא עדיין ניתן על מכירת כל דירה ראשונה, וגם זאת, אם שימשה למטרת מגורים במשך לפחות 18 חודשים. מס השבח המוטל על מוכר דירה שבבעלותו מספר דירות הפך למורכב יותר לחישוב, וכיום, הוא מחושב בחישוב ליניארי מסובך, שבמרבית המקרים, בשל מורכבותו, מצד אחד – מצליח לגרום למי שאינם שולטים בחומר להרים ידיים במהלך הניסיון, ומצד שני – לפחות בחלק מהמקרים, עשוי לזכות אתכם בהחזר מס שבח.

אנחנו, ב- TaxUp- טקסאפ בע”מ, עומדים לצידכם (ולרשותכם) בכל שאלה או תהיה הנוגעות להחזרי המס המגיעים לכם מרשות המיסים!

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן