החזר מס בשנת 2022

לכאורה, יכולנו לכתוב עוד מאמר נוסף על החזר מס, בדיוק כמו שנכתב בכל שנה קודם לכן, אולם, השנים האחרונות (על כל הנלווה להן, כתוצאה ממגיפת הקורונה) הפכו את עניין החזר מס בשנת 2021 למעט יוצא דופן מהרגיל.

מה, בעצם, מייחד את החזר מס בשנת 2021 מהחזרי המס בשנים קודמות?

על מנת להבין מה שונה, חשוב להבין כיצד עובד עניין המיסוי של מס הכנסה. בכל שנה, על פי ההכנסות של השנה הקודמת, מחושב המס שתצטרכו לשלם בשנה הנוכחית, וזה המס שמנוכה מכם, בין אם אתם שכירים (ואתם רואים את ההוכחות לכך בכל חודש בתלוש המשכורת שלכם), ובין אם אתם עצמאים או פרילנסרים באמצעות מקדמות או הסדר אחר. העניין הוא, שמס ההכנסה שיגבה מכם במהלך השנה מחושב מראש, ולכן, שינויים טבעיים מסוימים שחלים במהלך השנה (כדוגמת מעבר למקום מגורים המזכה בנקודות או הולדת ילד) יזכו אתכם בהחזר מס.

עד כה, הזכרנו שינויים טבעיים פרטניים שעשויים, תיאורטית, להתחולל אצל חלק מאיתנו בכל שנה. שנת 2020 הייתה שונה במקצת, שכן הקורונה הכתיבה, במידה רבה, שינויים שונים ומשונים בשכר שקיבלו העובדים – יציאה לחל”ת, פיטורים וקבלת דמי אבטלה, החלפת מקום עבודה וכד’, כולם אירועים המשפיעים על סך מס ההכנסה האמיתי שאותו הייתם אמורים לשלם בעבור שנת 2020, ובשל התחשיב המוקדם שאותו הזכרנו, גם על החזרי המס שלהם אתם עתידים להיות זכאים בשנת 2021.

איך זה עובד?

החזר מס? מה הבעיה?

מאחר וההכנסה השנתית שלכם בשנת 2020, בסופו של דבר, מתגלה כנמוכה מזו שחושבה בתחזית, נוצר לזכותכם הפרש בין סכום המס שנוכה מכם במקור לבין סכום המס שעליכם, בפועל, לשלם. ועד כאן, הכל בסדר, אלא שרשות המיסים, בדומה לרשויות אחרות, אינה מתנדבת, מרצונה ובאופן אקטיבי, להחזיר את ההפרשים המגיעים לכם, ולכן, יהיה עליכם לדרוש אותו ממנה. 

אם רק המחשבה על הצורך להתייצב מול רשות המיסים ולהיכנס, מרצונכם, למערבולת הבירוקרטית שהיא מייצרת, עוררה בכם את הנכונות לוותר על המגיע לכם, מראש, אתם לא יוצאי דופן.

אולם, כאן, ישנם שני דברים שחשוב לזכור:

הראשון בהם הוא כי סכום ההפרש עשוי להגיע לאלפי ₪, שסביר להניח שיש לכם שימוש טוב יותר בהם. והשני הוא שאנחנו, ב- TaxUp – טקסאפ בע”מ, מציעים לכם החזר מס אונליין ללא המתנה לנציג וללא כל התעסקות בניירת!

 

אל תוותרו על הכסף המגיע לכם!

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן